wtorek, 24 lutego 2015

(Nie) możesz bez tego żyć, czyli stardollowe wynalazki do przetrawienia #2

Niestety nikt z was nie odgadł, że chodzi mi o prezentację (która istniała jeszcze zanim wprowadzono lalki i apartamenty).

Rok 2006:
Obrazek zamieściłam już wcześniej w kalendarium. Tak więc prezentacja, to tak naprawdę, jeden z pierwszych stardollowych "wynalazków".
Od tamtej chwili dużo się zmieniło, ale prezentacje wciąż istnieją.
Początkowo były źródłem podstawowych informacji o graczu i wyrazem jego kreatywności. Teraz, gdy mamy apartamenty prezentacji najczęściej się nie czyta, chociaż wielu pisze w nich prawdziwe poematy.
Prezentacje przeszły długą drogę. Pamiętam jeszcze etap kolorowych literek, podkreśleń, co świetnie prezentuje przeokropna prezentacja niewspółpracującej już od dawna ze stardoll - gosi.stardoll:

Te straszne kolorki były swego czasu niemal w każdej. Poza tym roiło się tam od stardollowych emotków i ubieranek. Później weszły zdjęcia, a sami gracze znaleźli lepsze sposoby na ozdobienie/zaprojektowanie swojej prezentacji. Ja wciąż stawiam na prostotę:
Czasami dodaję tylko jakieś zdjęcie.
Kilka przykładów innych prezentacji:




W prezentacji umieszczamy swoje oferty (sprzedaż projektów, licytacje), listy poszukiwanych przez nas artykułów, swoje preferencje, chwalimy się swoim stardollowych chłopakiem, manifestujemy swoją "fajność", albo depresję (kto, co woli), chwalimy się, że mamy nazwisko "po tatusiu" i, że posiadamy też hasło do własnego konta, ale, że pozwolę sobie zacytować "co ci do tego", "a po co ci?" to hasło itp. itd. Przy okazji nieraz opowiadamy historię swego, jakże fascynującego życia, która zwykłych odwiedzających nasze konto w ogóle nie interesuje.
Poważnie. W prezentacji możemy napisać kilka informacji o sobie, ale bez przesady. Poza tym - nikt tego nie czyta. No dobra, może kilka osób.
Dobrze pamiętam, jak jeszcze kilka miesięcy temu miałam napisane w prezentacji swoje imię i wiek, a w KG i tak zdarzały się pytania: "jak masz na imię?", "ile masz lat?".

W każdym razie ten stardollowy "wynalazek" świetnie się sprawdza, jeżeli nie jest przesadzony, tzn. niech prezentacja zawiera kilka najważniejszych informacji, które chcemy przekazać, w formie, która nie przyprawia potencjalnych czytelników o ból głowy. Gdy forma jest przystępna (nie za dużo kolorów itp.) to się aż fanie czyta/przegląda, nawet jeżeli nie miało się takiego zamiaru.

Jak u was jest z czytaniem/pisaniem prezentacji?

P.S. Dla pierwszej osoby, która odgadnie kolejny temat jest 35 sd na zakupy z listy życzeń. Podpowiedź: jest to coś, co znajduje się na stronie głównej (okładka), nie zajmuje zbyt dużo miejsca, jest tam od bardzo dawna i zazwyczaj nie zwraca naszej uwagi, ale w pewnych momentach bardzo bacznie się temu "czemuś" przyglądamy. Chyba prościej nie mogę tego ująć :)

24 komentarze:

  1. Świetny artykuł :) Niektóre prezentacje naprawdę są świetne, chociaż większość jest beznadziejna..
    alapole
    PS. czy chodzi o o liczbę użytkowników ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Może chodzi o osoby ostatnio zalogowane te ostanie 3 z polski i 3 z całego świata lub tak jak osoba wyżej pisze, może to być też liczba użytkowników, bo zwracamy na nią uwagę kiedy jest np. 300 000 000.

    miss_wiolaxx

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja prezentacja ogranicza się do zwykłego przywitania , jednak niektóre dollki faktycznie piszą "przecudowne poematy" lub , co mnie najbardziej śmieszy czasami piszą oszczerstwa na temat innych . Prezentacje mi nie przeszkadza przynajmniej można się pośmiać :)
    Co do konkursu może chodzi o funkcje FEATURED VIDEOS (choć nie wiem czy jest ona od bardzo dawna ) , lub o funkcje ZALOGOWANI , gdyż sama od czasu do czasu zwracam na nią uwagę
    natusia_182

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, covergirl/national covergirl lub wybór dnia? :)
    KochamRocknRoll

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, covergirl/national covergirl lub wybór dnia? :)
    KochamRocknRoll

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też myślałam o liczbie użytkowników, zalogowanych lub może czat with friends albo najnowsze stylizacje?
    kreda2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do prezentacji to mam zawaloną jakimiś śmieciami XD.
      kreda2

      Usuń
  8. Swietny post! Ja mam w prezentacji zdjęcia i kilka informacji
    Hm według mnie okienko z nowymi artykułami (ciuchy i meble)
    Ania_Miszcz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładniej o to mi chodzi: http://bankfotek.pl/view/1862033
      Ania_Miszcz

      Usuń
  9. świetny artykuł!
    Chodzi o Gorące projekty? (SD Fashion, Hair...)?

    OdpowiedzUsuń
  10. Podejrzewam, że chodzi o właśnie licznik użytkowników :v
    Co do prezentacji, to szkoda, że już ludzie ich nie czytają, bo ostatnio piszę tam bardzo mądre przemyślenia XD Chyba czas założyć twittera XDD

    OdpowiedzUsuń
  11. Chodzi ci o wybór dnia? Co do mnie to ja zawsze czytam prezentacje. Zazwyczaj jak kogoś odwiedzam to ten ktoś się czymś wyróżnia, zaintrygował mnie lub fajnie mi się z nim pisało na czacie. Po przeczytaniu prezentacji wiem z kim mam do czynienia. Ja także mam nadzieję nie mam przesadzonej prezentacji. :) Najbardziej wkurzające w nich są dźwięki dla ss. Słuchasz sobie jakiegoś death metalu na głośnikach i nagle jakaś kiczowata melodia powitalna.

    OdpowiedzUsuń
  12. "W prezentacji umieszczamy swoje oferty (sprzedaż projektów, licytacje), listy poszukiwanych przez nas artykułów, swoje preferencje, chwalimy się swoim stardollowych chłopakiem, manifestujemy swoją "fajność", albo depresję (kto, co woli), chwalimy się, że mamy nazwisko "po tatusiu" i, że posiadamy też hasło do własnego konta, ale, że pozwolę sobie zacytować "co ci do tego", "a po co ci?" to hasło itp. itd. Przy okazji nieraz opowiadamy historię swego, jakże fascynującego życia, która zwykłych odwiedzających nasze konto w ogóle nie interesuje.?


    Hihi, takie prezentacje często należą do osób z pomarańczową skórą i ooooogromnymi czapkami ze stardesign na ooooogromnych fryzurach.
    Osobiście lubię mieć minimalistyczną prezentację. Wypisane imię, wiek, kraj i hasłowo rzeczy, które lubię. Od czasu do czasu, jak nie mam się na co wkurzać i dawno nie rzucałam mięsem, wchodzę na Presentatiecharly, biorę jakiś kod i go trochę na własny użytek modyfikuję, coby mieć choćby minimalnie oryginalną prezentację. Oczywiście to co najmniej godzina z życia wyjęta, gdyż pisanie kodu jest złe. Potem mam alergię na ostre nawiasy. Taki los masochistki xD

    Co do następnego postu, też uważam, że to licznik, ale już kilka osób mnie ubiegło ;p
    Koniecznie kiedyś napisz o muzyczce w prezentacji <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Licznik użytkowników/ Ostatnio zalogowani?
    super16

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny post, ja mam zrobioną prezentacje chyba od zawsze, nawet nie wiem po co.
    Chodzi o "wiadomości"?

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tam mam minimalizm informacji,boje się zostać zgłoszona za nieprzyzwoite treści haha.
    to kto teraz jest polskim odpowiednikiem stardoll staff?; o

    OdpowiedzUsuń
  16. A może chodzi o "gorące projekty"
    kiki12Long

    OdpowiedzUsuń
  17. W sumie ja to nic nie mam w mojej prezentacji. xd
    Chodzi o to: http://www.bankfotek.pl/view/1862606
    Niciia02

    OdpowiedzUsuń
  18. A według mnie chodzi o "najnowsze stylizacje".

    .Emma.Gilbert.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w prezentacji mam zdjęcia ;D Co do konkursu, to może chodzi o "wiadomości", które są z lewej strony :)
    MissDiamondsqll

    OdpowiedzUsuń