sobota, 12 lipca 2014

Bezpieczne wymiany

Zacznijmy od tego, że ten rodzaj handlu na stardoll jest zabroniony ze względu na fakt, iż jest niebezpieczny - wiele osób zostało w ten sposób oszukanych.
Szczerze powiedziawszy, gdyby stardoll chciał, to wprowadziłby bezpieczną metodę wymiany, ale tego nie zrobi, bo na tym nie zarobi. Widzę tylko jedną możliwość aby ta funkcja została wprowadzona - musielibyśmy za nią płacić.
Obecnie i tak jest bezpieczniej niż kiedyś, bo możemy artykuł zarezerwować i mamy pewność, że nie kupi go osoba trzecia, ale nie mamy pewności, że osoba, z którą się wymieniamy jest uczciwa i wystawi to, co ma wystawić. Są osoby, które w ten sposób zdobywają "darmowo" cenne rzeczy.

Jeżeli jednak zdecydujemy się na wymianę, powinniśmy się upewnić, że nie zostaniemy oszukani.
Po pierwsze: google. Wpisujemy nick danej osoby i sprawdzamy, czy jakiś blog nie wyciągnął już na wierzch jej grzeszków.
Po drugie: lista polecających/rekomendacji. Kiedyś takie listy prowadzone były na większą skalę w prezentacjach graczy. Po wprowadzeniu przez stardoll oficjalnego zakazu wymian, wielu graczy je pousuwało. Niektórzy wciąż je mają. Możemy odwiedzić osoby z tych list i dopytać się, o uczciwość osoby, z którą się wymieniały.
Po trzecie, ostatnie: możemy się uprzeć, ze nie wystawiamy pierwsi. Koniec.

Mam nadzieję, że moje małe rady na coś się przydadzą i mniej będziemy mieli nieprzyjemnych sytuacji.
Wiem, że wymiany to łamanie zasad stardoll, ale, tak szczerze, kto nie złamał żadnej zasady i czy na pewno się z nimi zapoznaliśmy?

4 komentarze:

  1. Nie wymieniam się od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim stardollowym życiu wymieniałam się mało razy. Parę dni temu wymieniałam się z malutkacandy (polecam ją, nie ma żdnych problemów, a co najważniejsze, nie oszukuje) Jak wspomniałaś w poprzednim poście, również odradzam wymiany i inne transakcje z aldona.m. Ode mnie to tyle w temacie. Pozdrawiam, oraz życzę miłego wieczoru/dnia :)

    sahriSweet

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ciągle się wymieniam i mogę dać rekomendacje wielu osobom, także w razie co zapraszam, może miałam już styczność z tą osobą :) To fakt, kilka razy zostałam oszukana, ale nie zniechęca mnie to zbytnio. Ważne jest to, żeby zachować środki ostrożności-te, które już wymieniłeś oraz np. takie jak to, aby wymieniać się z osobami, których nicki są ,,znajome" z blogów itp. Chociaż to też nie zawsze działa, weźmy na tapetę np. taką Aldonę, która chyba jednak do uczciwych nie należy. Można popytać znajomych przed wymianą, czy aby nie znają naszego kontrahenta. Możemy poprosić, aby osoba, z którą zamierzamy się wymienić podała nicki osób, które są w stanie zapewnić jej referencje. Ja tak robię i nie idzie mi źle, gdyż na 1000000 wymian, jakich dokonałam zostałam oszukana z 4 razy, z czego dwa razy oddano mi rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze się nie wymieniałam, chociaż dostaje prawie cały czas ofertę o wymianie kont. Moja ma 46 lvl i ma ss, a inni oferuja mi konta z 50-60 lvl i royalty, więc jakoś nie bardzo wieże takim osobą które chcą się ,,wymienić'' kontem.
    OLKA5961

    OdpowiedzUsuń