środa, 27 listopada 2013

Blogi, blogi, blogi wszędzie.

Jak często wasi stardoll'owi przyjaciele (albo zupełnie przypadkowi gracze) zapraszają was na swoje blogi? U mnie jest to kilka razy w tygodniu. Czasami odwiedzam blog, ale nigdy nie zostaję na dłużej bo wszystko... już było.
Jeżeli ktoś założył bloga w 2008, czy 2009 roku to nie trudno było mu zdobyć czytelników, ponieważ konkurencja była mała, a teraz?
Mamy kilka gigantów. W każdym przypadku na skład redakcyjny takiego giganta przypada kilka osób (nie da się być na bieżąco w jedną osobę), te osoby zyskują jakąś tam "sławę". Mam wrażenie, że właśnie dla tej "sławy" wiele osób zakłada swoje blogi. Dla "sławy" i pieniędzy.
Oprócz zaproszeń do obserwowania bloga, dostaję też zaproszenia na pozycję redaktora na nowo powstałym blogu. Bycie założycielem i właścicielem bloga może kojarzyć się z prestiżem...ehm... przepraszam, z czym?



Jeżeli twojego bloga obserwujesz tylko ty i twoi redaktorzy to jaki to prestiż? Nie mam pojęcia dlaczego nowi założyciele od razu startują z pełnym składem redaktorskim. Potem rozsyłają spam i są zdziwieni, że tak mało osób obserwuje, a jeszcze mniej (lub nikt) komentuje. Co ma komentować? Nowy "wybór dnia"? Na 10 innych blogach już o tym napisali, a tam za komentowanie przynajmniej coś dają... Nie ma co się łudzić. Wszyscy jesteśmy interesowni.
Dobra, ale co z tą "sławą" i kasą?
By zdobyć sławę trzeba mieć sławnego bloga, a więc musi on być ciekawy, inny, a nie skopiowany od gigantów. Co to znaczy ciekawy, inny? Na to sam musisz sobie odpowiedzieć. Najlepiej pisz o tym, o czym sam chciałbyć czytać (jeżeli już koniecznie musisz pisać).
A kasa? Nie ma. By wypromować bloga spam nie wystarczy. Jeżeli zakładasz go dla kasy to się zawiedziesz. Nie da się wstawić reklam przy 50 obserwatorach ("promocyjna cena, tylko 29sd"). Niektóre blogi wprowadzają reklamy jeszcze zanim ukaże się pierwszy post.
Na bloga przede wszystkim się wydaje. Ja sama nawet nie wiem ile już wydałam na reklamy tego.

Czyli tak w skrócie. Chcesz pisać to pisz dla siebie i nigdy nie spodziewaj się za wiele.

Ja założyłam bloga bo chciałam być niezależna w tym co piszę. Piszę tylko to, co mnie interesuje, co uważam za godne uwagi i wtedy, kiedy mam czas. Opisuję również historię gry, bo zawsze chciałam odświeżyć ją w kolejności chronologicznej.

Prowadzicie własne blogi? Macie zamiar zakładać?

5 komentarzy:

  1. Lubię takie artykuły. Tak jak napisałaś na każdym blogu jest to samo: wybór dnia, nowości itp. Twój blog przynajmniej się wyróżnia bo piszesz ciekawe artykuły na przydatne tematy. Z własnego doświadczenia wiem jak to jest pisać na nowo założonym blogu. Nikt nie komentuje, nawet na niego nie wchodzi więc po co pisać ? Ja sama mam swojego bloga, ale jest on tylko i wyłącznie jako dodatek do mojego konta na stardoll'u. Mam tam swoje stylizacje, czasem prace na konkurs. Zdarzyło się, że były jakieś komentarze albo zareklamowałam go u siebie w klubie ale na pewno nie wydałabym kasy na reklame.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam bloga, ale nie traktuję go jako źródło zarobku- to po prostu taki mój stardollowy dziennik. Prowadzę go tylko ja i nikt więcej.
    Co do blogów o nowościach. Nudy i jeszcze raz nudy. Bardzo lubię czytać artykuły, must have i inne ciekawostki o sd (właśnie dlatego uwielbiam error stardoll♥). Po za tym śledzę też Ciekawszy (ze względu na nowości, spojlery i to, że wiadomości są aktualne). Resztę blogów odwiedzam tylko gdy coś mnie zainteresują (o tym pisałam wyżej) i w sumie to tyle.
    Też uważam, że reklamy na małych blogach są bezsensu. To tylko takie udawanie, że jest się popularnym. Co da Ci post o twojej stronie na czymś takim? 5 wyświetleń jednego dnia więcej?

    A skoro mowa już o blogach to zapraszam :*
    blacklilou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "(...)ty i twoi redaktoży to jaki to(...)" Redaktorzy, rz, Er-Zet. :<

    OdpowiedzUsuń
  4. Redaktoży? - rz się pisze ;)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Prowadzę bloga. Umieszczam na nim stylizacje w stylu gotyckim, na razie zbytnio nie reklamowałam, mam 21 obserwatorów, kilku stałych czytelników, liczę na więcej. Nie traktuję go jako źródła fejmów czy kasy, jest to po prostu możliwość pokazania moich oryginalnych tworów stardollowemu światu. Śledzę wiele blogów o Stardoll, jednak ich nie komentuję, nie mam zapału.
    Dark-eye-of-stardoll.blogspot.com
    Serdeczne zaproszenia ;-)

    OdpowiedzUsuń